Care sunt cele mai potrivite momente pentru a initia o operatiune de decantare? Cum poti elimina efectiv activitatile cu valoare scazuta? Citeste continuarea articolului.

Pe masura ce competitia din lumea afacerilor se ascute, multe dintre companii isi stabilesc obiective din ce in ce mai indraznete, dar si bugete si termene din ce in ce mai restranse. Ca urmare, volumul de munca accelereaza si el pe panta ascendenta. Ziua de lucru de 12 ore este noua norma. Pur si simplu, nu iti mai permiti acum sa te angajezi in toate tipurile de indatoriri pe care inainte le onorai destul de lejer. Trebuie sa incepi un proces serios de selectie – sa lasi la o parte toate acele activitati care observi ca nu adauga valoare pentru echipa, departament, organizatie, clienti, parteneri si sa te concentrezi pe cele care fac realmente diferenta.

Care sunt cele mai potrivite momente pentru a initia aceasta operatiune de decantare?

  • Cand te angajezi la un nou loc de munca – pentru ca vii cu o perspectiva proaspata si poti identifica mai clar sarcinile cu o valoare adaugata redusa. Determina impreuna cu managerul tau obiectivele-cheie pe urmatoarele trei luni si incearca sa elimini cat mai multe dintre activitatile inutile atingerii acestor obiective.
  • Cand ti se incredinteaza responsabilitati suplimentare – restructureaza-ti si planifica-ti sarcinile. Prezinta-i managerului alternative – daca o atributie iti ia destul de mult din timpul tau pretios, propune o alta varianta profitabila.
  • Cand survine o reorganizare a activitatii companiei – nici in acest caz nu e nevoie sa iei toate responsabilitatile pe umerii tai. Ci doar sa ai initiativa de a-ti restructura propriul post in asa fel incat sa produci maximum de valoare.
  • Cand ai obtinut un succes si primesti recunostinta recunostinta – atunci e momentul ideal sa ceri si tu ceva in schimb. De exemplu, poti solicita ajutor in simplificarea muncii tale de la colegii specialisti in IT.

Cum poti elimina efectiv activitatile cu valoare scazuta?

  • Verifica daca o activitate este cu adevarat necesara. Petreci prea mult timp scriind rapoarte? Se spune ca rapoartele ocupa cam 40% din timpul de lucru al unui manager. Cata lume din companie le citeste si cat de des? Ce valoare aduc aceste rapoarte? Identifica-le pe cele cu adevarat utile, iar cu celelalte fa un test: suspenda-le mai intai pe o perioada de 3-6 luni si, daca vezi ca nimeni nu le simte lipsa, elimina-le permanent.
  • Automatizeaza. Sarcinile cu valoare scazuta sunt usor de automatizat – poti sa apelezi la colegii de la departamentul IT sau sa gasesti tu singur o aplicatie pe internet.
  • Rescrie regulile. E vremea sa nu mai faci de toate pentru toti. Nu pentru ca nu ai avea bunavointa. Stabileste limite – de pilda, selecteaza-ti clientii in functie de anumite criterii – si asigura-te ca toate lumea le cunoaste.
  • Programeaza-ti zilnic o „fereastra” in care sa gandesti solutii de eliminare a sarcinilor cu valoare mica. O ora pe zi inchide-te in birou si analizeaza in liniste variantele eliberatoare – sistare a activitatii, delegare, restructurare etc.

Mai multe puteti citi aici.