Daca pe termen scurt recrutarea este raspunsul, pe termen lung, care este solutia pentru a avea o echipa constant performanta? Citeste continuarea articolului.

Pe termen scurt recrutarea oamenilor care indeplinesc cel mai bine sarcinile jobului este raspunsul la nevoile crescute de resurse din organizatii. Dar pe termen lung, privind din rolul de people manager sau team lead, care este solutia pentru a avea o echipa constant performanta?

Un proces de recrutare, unul chiar foarte bine realizat, ofera doar o perspectiva initiala asupra abilitatilor si competentelor pe care candidatii prezenti la interviu le demonstreaza. „Botezul focului” si validarea calitatii recrutarii si selectiei se intampla atunci cand candidatul ales ajunge efectiv in contextul de business in care coordonatele initiale (”job description-ul” sau ”the standard requirements”) incep sa isi manifeste dinamica specifica locului de munca.

In aceasta trecere de la perceptia despre job la contextul efectiv de business, de la abilitatile actuale ale noilor angajati, la abilitatile necesare pentru performanta, de la ce trebuie sa faca, la ce cu timpul descopera ca isi doresc etc., se afla acele aspecte pe care angajatii nu le constientizeaza suficient sau suficient de repede pe parcursul carierei lor.

Toate aceste aspecte pot aparea din cel putin urmatoarele motive:

  • contextele profesionale sunt foarte dinamice si in continua schimbare,
  • angajatii nu stiu cum sa se uite sincer la ei insisi si sa determine parcursul profesional care ii implineste cu adevarat,
  • angajatii (mai ales cei la inceput de cariera) nu stiu cum sa gestioneze si sa integreze experientele pe care le au in contextul locului de munca,
  • noi toti ca fiinte sociale avem de multe ori nevoie pur si simpu de o persoana specilizata care sa ne insoteasca si sa ne sustina in procesul de descoperire si dezvoltare.

Cunoasterea de sine este o tema dificila pe care multi oameni o evita inconstient, dar odata inteleasa in toata complexitatea ei aduce numai beneficii, atat angajatilor, cat si organizatiilor. Coaching-ul de cariera este solutia moderna la care au apelat organizatiile avangardiste pentru a sustine dezvoltarea angajatilor cu certe beneficii atat la nivel individual, cat si pentru organizatie. Printre acestea se numara:

  • intelegerea si descifrarea comportamentelor proprii si ale celorlalti, precum si a situatiilor care le declanseaza;
  • armonizarea relatiilor cu colegii, managerii si clientii;
  • intelegerea modului in care valoriile individuale influenteaza direct deciziile in cariera;
  • identificarea abilitatilor proprii in vederea cresterii randamentului in obtinerea performantei la locul de munca;
  • accelerarea procesului de dezvoltare prin setarea unor obiective masurabile, clare, realiste si asumate;
  • cresterea motivatiei la locul de munca datorita oportunitatii de accesare a unui program stucturat pe baza propriilor nevoi;
  • consolidarea increderii in sine prin identificarea punctelor forte;
  • cresterea nivelului de angajament al angajatilor.

A te intalni cu tine intr-un proces de coaching de cariera nu este neparat un demers usor. Este in primul rand un demers care te scoarte din inertie. Beneficiile merita insa efortul caci, poti deveni realmente cea mai buna varianta a ta, depasindu-ti limitele si manifestandu-ti intregul potential profesional. Beneficiile pentru organizatiile care finanteaza astfel de programe pentru angajatii lor? Cresterea motivatiei angajatilor, angajati mai performanti, echipe mai sudate, comunicare imbunatatita.

Implementeaza in cadrul companiei tale un program de dezvoltare personalizat bazat pe coaching-ul de cariera care sustine performanta angajatilor.